Und weil sich die zu begrüßenden Gäste so viel Mühe gegeben haben zu beschreiben, was sie so tun und hier ja sowieso jeder des Englischen mächtig ist - deshalb hier the artists in their own words (oder so):
Diamond Catalog is the duo of Lala Conchita and “Glamorous”
Pat Maherr out of Portland, Oregon. Their music is a concoction of cross-bred
dance music and mutated, swirling noise bricolage. Factory-booming beats
creating a mechanical-yet-organic framework for devious sonic chatter to wind
its way through. Imagine the sound of a distant rave in the midst of a
disorienting drug spell, wading your way through the infinity of your mind’s
own dark matter.
Rhode Island print & noise artist Lauren Pakradooni
performs solo as PAK, where she manipulates scratchy four track tapes &
contact-mic'ed machines into a loopy bliss - sometimes like salt on a margarita
glass, sometimes like grit in a canvas shoe. She likes hair, crooked things,
zombies and oil slick. There's some pretty incredible posters she's made out
there, plus her sonic output is grippable from the indomitable Breaking World
Records.
Born a punk and raised a rainbow watcher, Manuel Padding aka
City Hands has been active as a music citizen and a renowned butterfly observer
for a few decades now. As a free-minded follower of Gustav Metzger and a reader
of early science-fiction free press, M.P. believes in the creative powers of
destruction and in the secret forces lying in forgotten languages. His fluid
compositions aim to create rich underground communities that would stand
against corruption worldwide. (Professeur X.G.B. Bongo)
The duo of Hanne Friese and Johnny Knauf out of Amsterdam
has toured both Europe and the US extensively. Originally formed as a freely
improvised Halloween band, they recently have found to more structured forms,
utilizing synthesizers, beat machines, tapes and washed out vocals.
Willkommen zurück, Hannah und Johann, wir freuen uns schon auf euch und die, die ihr mitbringt!
Es gilt: Das wird ein bunter und mit Sicherheit in jeder Hinsicht abenteuerlicher Abend werden, also: nicht verpassen!
Innercity aus Belgien. Kraut ohne Rock. Tape-Collagen ohne
Bandsalat, Noise ohne Nasenbluten, Minimal Music ohne akademischen Muff und Hypnagogic
Pop ohne Quatsch.
Hans Dens’ Musik bezieht ihre Inspiration aus
unterschiedlichsten historischen und musikalischen Kontexten. Recyclet und
relaxed klingt das Lo-Fi-Klanguniversum von Innercity dann – und erinnert an
die Skaters. Musik also, die von den Rändern noch nicht ganz so kanonisierter
Kulturgeschichte frisst, ihr Wissen aber nicht gleich jedem vor die Füße kotzt.
Geheimtipp!
Ein Tape erschien kürzlich auf SicSic, ist vergriffen und kann hier angehört werden:
Günter Schlienz aus Stuttgart haben wir leider nicht
entdeckt – aber er ist eine Entdeckung! Unseren Ohren haben wir nicht getraut
und uns gefragt, ob hier ein zweiter Jürgen Müller aus verstaubten Archiven zu
uns spricht?
Traumhafte Klänge! Spannungsreich und entspannt zugleich! Wie kann
das sein? Es kann nur eine Erklärung geben: Hans Joachim Roedelius muss
Mitte der Siebziger Jahre in Stuttgart ein Kind gezeugt haben! Natürlich! Diese
Ähnlichkeit! Der Beweis:
Schlienz: Dalmatian Tapes / Roedelius: Wenn der Südwind weht
Günter Schlienz' betreibt außerdem seit kurzem das Cosmic Winnetou Kassetten-Label und manche seiner Veröffentlichungen sind legal und kostenlos über seine Homepage zum Download zu haben.